Bloggen in tekstbeeld en frisse achtergrond

Het doel van een blog kan het informeren van de lezers zijn, of hoger in de ranking komen bij Google (zoekmachines zijn gek op verse inhoud in websites), goed voor je SEO. Maar ook het aanzetten tot actie, ‘call to action’: zoals contact opnemen, iets kopen of inschrijven. Het kan zo onderdeel van de marketingmix worden. Meer klanten en meer omzet.

Bezoekers kunnen ook via een blog op je website komen – bijvoorbeeld door een link op social media, zoals Facebook. En een blog geeft bezoekers van je website een reden om terug te komen. Hierdoor worden bezoekers meer betrokken bij jou, je website of jouw onderneming. Een blog is een mooi platform om te laten zien wie je bent. Een goed geschreven blog straalt professionaliteit en betrokkenheid uit door in te spelen op actualiteit binnen jouw interesse en vakgebied.

Een blog is blijvend, en blijft dus opduiken bij zoek-opdrachten. Bloggen is dus een uitstekend middel om je te profileren en om gevonden te worden.

Bovendien, bloggen is ook goed voor jezelf. Door te bloggen dwing je jezelf om over je vakgebied na te denken. Het scherpt je geest en je komt daardoor sneller op nieuwe ideeën en inzichten.

Een blog is dynamisch, een website passief. Een website zal niet vaak veranderen en is een digitaal visitekaartje waar niet veel verandert. Een blog voegt continue nieuwe informatie toe. Met een blog kan je inspelen op nieuwe ontwikkelingen en trends en creëer je met een blog interactie omdat mensen een reactie achter kunnen laten.

Het is dus verstandig om te bloggen. Sterker: het is misschien zelfs noodzakelijk.

Als designer wil je de wereld een beetje mooier maken.

Laat je reactie achter in het commentaarveld onder de blog