Abonnees, vogels wachtend op een blog

Had ik in een vorig blog al het nut van bloggen behandeld, wil ik het nu over abonnees hebben op een blog. Want het voordeel van abonnees is natuurlijk dat je hiermee bezoekers triggert om zo nu en dan je blog opnieuw te bezoeken. Eenmaal abonnee, krijgen ze via de e-mail automatisch bericht wanneer je in je blog nieuwe berichten hebt geplaatst. Abonnees komen op een mailing lijst.

Om abonnees te krijgen kan je gebruik maken van het populaire programma Mailchimp, door eerst een zogenaamde RSS to e-mail campagne maken in Mailchimp. Hoe dit moet behandel ik in een volgend blog.

Om je abonnees aan je gebonden te houden moet je regelmatig bloggen, je moet bezoekers een reden geven om regelmatig naar je blog (en dus naar je website) terug te laten komen. Met een RSS-feed krijgen je abonnees een seintje telkens als er een nieuw artikel geplaatst is en worden worden ze extra geprikkeld om naar je blog te gaan.

En als ze op je website zijn dan wil je het liefst dat ze wat langer blijven hangen om een artikel grondig te lezen, meerdere berichten aan te klikken en dieper in het archief te gaan duiken.
Lees op deze blog meer over Het doel van bloggen.

Als designer wil je de wereld een beetje mooier maken.

 Laat je reactie achter in het commentaarveld onder de blog